Tuesday, September 15, 2009

Persiapan Menjelang Hari Raya.....

Assalamualaikum....

alhamdullillah arinie da masuk hari ke 25 umat islam di negara malaysia bpuasa(tue x tmasuk lar bg kaum pompuan...huhuhuh)....


aku melihatkn kebanyakan umat islam semakin galak utk mbuat persiapan hari raya....kadang2 sampai menggeleng2 kepala aku melhat dorg mbeli-belah...


pd kuarga aku...besa jer.....aku pn br jer selesai mengecat hampir keseluruhan ruang hadapan rmh aku....nk tgk gambar..nanti2 lar.....insyaallah raya nanti br aku upload.....tp mmg lawa lar beb....hahahahaha.....sendr buat sendr lar puji gamaknya......tanah sekangkang kera kt luar pintu pagar pn sudah selesai di tebas,cerah sket biler nk tgk luar...tunggu masa nk bersihkn saki-baki rumput yg x dpt di tebas memandangjn keta lama abg aku dok tsadai kt luar umah....katanye nk cukupkn 10 taun sblm di jual......mmmmm...aper2 lar....


dr segi baju2 plak..aku mmg x pena amik tau....tue sumer mak aku yg uruskn...kalo ikut aku,pakai jer baju taun lps.....bkn aper,slalu aku kalo beraya ms raya pertama jer pakai baju baru....start jer msk raya kedua,pakai blk baju besa...kecuali kalo ade nk pg umah sedara...br pakai blk baju kurung.....nk di kirakn, byk lagi baju kurung yg aku msh x pakai lagi.....then mak aku x abis2 nk belikn lagi baju utk aku....mmmm......kang kalo aku ckp xnk,merajuk plak.....ikutkn jer lar......janji die bahagia......


kuih plak......so far yg aku tgk.....sumer beli jer.....xder yg wat lagi....tp mkin biler da start cuti jumaat nanti,br nk wat kot.........


pd aku raya ker x raya ker sama jer...xder aper2 perbezaan...cumer kite mjalani ibadat puasa pd bln tue then di ikuti ngan sambutan raya aidilfitri......sbb aku ttp beraya kt sini....xder nk blk2 kpg......ade kampung tp rsnyer kedatangan family aku mkin ibarat "datang tanpa di undang,pergi tanpa di halang".......rsnyer da tlalu lamer aku x merasai kehangatan raya yg btl2 raya....maksud aku,wat kuih.....pasang pelita......blk kpg.....rindu sungguh nk merasai kesemua tue......tp apakn daya............


xper lar...nie sekadar luahan......harap2 segala amalan yg kite wat sepanjang bulan yg penuh keberkatan nie akn di rahmati dan di berkati.....insyaallah.......


harap2 juga sumer dpt meraikn hari raya yg mulia nie........bsama insan dan kuarga yg tsayang.........


wassalam.........

^_^.......

No comments: