Monday, January 24, 2011

Alhamdullillah......bukan lagi "penanam anggur"......(^_^)

Assalamualaikum....

Syukur ke hadrat Illahi....kini aku sudah bergelar "pekerja" sejak akhir bulan 11 tahun lalu....so maknanya da hampir 2 bulan aku bekerja di area Pelabuhan Utara sebagai ........... alaaarrrr keje besa jer...huhuhuh..ngelat xnk bgtau......nggeee~~~

Ok, serba sedikit megenai tempat keje aku nie....kilang yg wat siling...tp aku keje kt opis n x perlu pakai uniform(bak kate sesetengah pekerja kt sini baju "otomen"...hehehehe)..kilangnye besar n br skali jer aku "mjelajah" kilang pasal sakit kaki bile kene pakai PPE(personal protection equipment)...

Kawasan opis adelar luas 1 pdg bola kot........ade bebrapa section utk department....tp yg x bestnye tempat duduk& keje aku mcm di kawasan pedalaman sungguh.....telefon xder.....xder plak org yg duduk disekitar aku(nie yg malas sket nie...nk borak pn xleh.....)...ekceli ade dl org duduk...tp jenis yg sekejap2 jer....mmmm.....so biler time xder keje tue..."agk" bosan lar.....

TAPIII...yg paling x best tempat duduk aku tue paling dekat ngan bilik bos....alaaahhhaaaaaiiiii!!!!mmg ler kene kontrol rajin....hahahaha......pulak tue bos kua nie jenis suke pandang luar bilik...kalo pandang kosong no hal pd aku....tp kalo pandang2 utk penilaian......eeee........

Masa memule dl mmg ler terpinggir...tp ahamdulillah skrg da pandai sket "bawa" diri....

Ade gak beberapa mslh yg aku hadapi ms mula2 kt sini,mmg hampir2 meragut "ketensenan" aku..tp lama2 hati pn da "kering" di watnye....insyaallah ada ms aku story lebar psl nie......


Oooh yeee, aku pg n balik keje naik keta makcik aku....seb bek ade keta die...so aku cume bayarkn minyak n maintenance keta....n ade gak bg utk keta tue...x sedap plak pakai2 free jer.....cumer x ler byk..mana yg aku mampu....coz gaji kalo utk aku sorg pn  x cukup kot.....so bjimat cermat ler...mujur gak aku nie bkn "girlish" sgt......


Kt opis nie pn ae alaun utk makan which is RM6 sehari......so dr segi tue da jimat...cume kdg2 kalo tekak nk rs lain pg ngan member kt tanjung harapan....dlm 10 minit jer nek keta.......

Tp nie kontrek jer....utk 6 bulan.....at least utk pengalaman....n utk kenal ragam2 manusia kt dunia nie.....


Till other time...but for now......arioooosssss.........

No comments: