Tuesday, November 3, 2009

MemAnG BerbaLoi-BaLoi........

diam x diam, da byk aku beli novel nie kt satu booth di Mydin USJ......ekceli sumer novel2 nie aku beli ngan harga yg mmg di luar jangkaan.....bygkn novel yg berharga RM15.90 di jual ngan harga RM5...dan novel yg berharga RM12.90 di jual ngan harga RM2....memuler mcm x percaya..mungkin buku yg da guna pakai....tp tgk buku yg masih dlm balutan lagi.....cume tahun novel tue di terbitkn tue da agk lama...sekitar awl tahun 2000......so aku yg mmg hantu novel mmg x lpaskn peluang beli novel2 tue....cume kdg2 mslh kewangan yg mhalang minat aku utk beli novel2 nie....

jln cerita kebanyakn novel tue ok lr...since aku mmg x tau citer,pastu plak xler baca....then sinopsis kt muka blkg bkn mceritakn secara ringkas ape jln ceritanya....cume kebanyakan novel yg aku beli harga RM2,x berapa menarik minat aku....tp buku2 yg bharga RM2,mak aku yg beli......kalo dari segi kualiti pn,coz ia msh balutan...so ok lagi....

aku start beli novel2 nie 5 sept....sementara tunggu mak ngan makcik aku mbeli brg2 kt Mydin.....aku pg ler kt booth nie mbeli novel...sampai abg yg jaga booth tue pn da knl aku....huuuhhuh.....tp bkn ler stiap kali aku pg ke Mydin aku dpt pg ke kedai nie....walaupn lokasi booth nie hanya bhadapan pintu masuk ke Mydin...tp sbb bile aku sampai sana,booth nie x buka lagi....bile blk,lupe plak nk singgah.....

kali terakhir aku beli novel2 nie minggu lps,sementelah lokasi booth nie pn bhadapan taman permainan di tingkat atas Mydin....sementara ank2 buah aku main kt situ..aku pg ke booth nie dan beli lagi novel2 nie....ingt nk gak beli yg RM2...tp tgk betapa nipisnye novel tue dan tajuknye x menarik minat aku nk beli...so aku beli yg RM5 jer....then aku cube cucuk mak aku suh beli lagi novel...huhuhuhuh...jahatnyeeeee.....tp mak aku pn x berapa bkenan plus novel2 yg kt umah tue pn da x tau nk ltk mana da.....so x jd ler beli......

tp sekarang da kurang novel2 yg menarik hati aku nk beli.....coz byk aku da beli msh ade lagi kt situ....huhuhuhuhu.....and mak aku pn da x nk mbeli sgt....da xder tpt nk ltk.....btl gak ckp mak aku.....aku pn da x tau nk ltk mana da novel2 tue.....

tp tiap kali aku pg Mydin....mmg tue antara tpt yg aku nk jengah...walaupn da byk...hahahahaha.....so kalo u guys nk pg beli novel2 tue...insyaallah, msh ade lagi......bg mcm aku yg bajet jer...mmg sesuai lar.....

kalo di kirakn....harga utk setiap novel2 nie....

buku yg berharga RM15.90 x 14 buah buku = RM222.60
buku yg berharga RM12.90 x 8 buah buku   = RM103.20
jumlah                                                      = RM325.80

tapi, bila beli ngan harga yg spt aku ckp memuler entry td.......

buku yg berharga RM5 x 14 buah buku = RM70
buku yg berharga RM2 x 8 buah buku   = RM16
jumlah                                                =RM86

bygkn,betapa jauh bezanya......bak kate iklan celcom...mmg berbaloi-baloi.....


koleksi novel2 yg aku beli di situ.....^_^...dlm 4 kali kunjungan aku ke Mydin di mana aku singgah ke booth nie.......

p/s-bygkn dm masa x sampai 2 bulan aku da beli 22 buah novel....huhuhu...:D

2 comments:

is-nanie said...

perrgghh.. memang ulat buku..
hahahaha..
ulat buku bace novel melayu yang jiwang2.. nani kumpul manga jepon je.. tuh pon beli sket2.. kene jimat2..
Ada gak buku2 berbentuk ilmiah dan agama, tp xabih2 lagi baca.. haha..
Beli 22 buku dalam 2 bulan.. agak2nye bila la nak abih ek? hihi..

Naz_IezZ said...

manga jepun mmg kurang minat....jiwang???tau xper...borong skali byk sbb mmg murah giler...kalo harga yg lebih dr RM10 kene pikir 2 3 kali...^_^

minat gak buku2 ilmiah...tp slalu pjam dr abg fadhil jer coz die yg slalu beli buku2 tue....

da abis pn bc sume buku2 tue.....hahahaha...coz skrg nie ssh nk tido mlm..so guna peluang tue utk baca novel....